Vanaf half april starten Stan van Zon en Gido van der Vlies (voorheen creatieve directie & partner bij DDB/Etcetera) met aBiggerBang. Volgens de twee ‘Geen reclamebureau, maar een creatieve cel.  Die virtueel of fysiek voor een korte periode kan worden toegevoegd aan het projectteam van een opdrachtgever.’

Het komt steeds vaker voor dat bedrijven eigen expertise in huis hebben op het gebied van communicatie. En ze kunnen daarmee zelf al een heel goed verhaal neerleggen. Maar het is juist die laatste slag die ervoor zorgt dat een boodschap maximaal overkomt. ‘Wij zijn er dan ook van overtuigd dat in de laatste 20% van een ontwikkelingsproces er zomaar voor 80% aan impact kan worden gewonnen. Puur door er op dat moment de juiste creatieve energie aan toe te voegen.’

Inmiddels zijn de twee al aan de slag met meerdere opdrachtgevers waar ze als creatieve specialist worden opgenomen in het team. De opdrachtgever kan met deze creatieve aanvulling optimaal profiteren van haar eigen expertise, zonder hierin te dubbelen met bijvoorbeeld een communicatiebureau, wat ook kostenefficiënt werkt. ‘Letterlijk aBiggerBang for your buck dus.’

https://fonkmagazine.nl/artikelen/bureaus/stan-van-zon-en-gido-van-der-vlies-ex-ddbetcetera-starten-abiggerbang-52305.html